Nieuw Roden boekt belangrijke overwinning op de Wilper Boys

05-03-2024

Nieuw Roden 1 heeft drie punten overgehouden aan de wedstrijd met de Wilper Boys. Eerder ging de uitwedstrijd tegen de Wilp met 0-1 gewonnen en ook vandaag won de ploeg van Jur Smit. Nieuw Roden kwam op voorsprong via een kopbal van Angelo Weggers na een afgemeten vrije trap van Remon Slagter. De wedstrijd was er eentje van weinig kansen, desondanks hadden de blauwhemden het betere van het spel. In de tweede helft viel het dan ook als donderslag bij heldere hemel dat de Wilp gelijk maakte via Gert van der Kaap. Nieuw Roden ging echter onvermoeibaar door en met de inbreng van talenten Stefan Kies (16) en Morris Vlonk (15) kwam er nieuwe energie in de ploeg. Nadat Morris Vlonk een aanval opzette kwam de bal aan de rechterkant bij de onvermoeibare Jorn Brink. Hij gaf een voorzet die via een hoofd van de Wilp terecht voor de voeten van Wilco Drent, die de bevrijdende 2-1 binnenschoot. De laatste minuten tikte weg en de emoties liepen hoog op. Ties Elzerman was even zijn frustraties niet meer de baas en mocht na een tweede gele kaart inrukken. De scheids liet vervolgens nog lang doorspelen, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. Een belangrijke drie punter voor de mannen, die hierdoor stijgen naar plek 9 en Zevenhuizen voorbij gaan. Volgend weekend zijn de heren vrij en daarna wacht de thuiswedstrijd tegen MKV uit Leeuwarden.

Eindstand 2-1

Doelpuntenmakers: Angelo Weggers, Wilco Drent