Nieuw Roden doet volop mee in de tweede periode na overwinning op MKV’29

19-03-2024

Nieuw Roden heeft vanmiddag met 1-0 gewonnen van MKV’29 uit Leeuwarden. De bezoekers wonnen eerder dit seizoen met 3-2 van Nieuw Roden. MKV doet mee om de bovenste plekken en hebben de topscorer van de competitie, Noah Leijstra, in de gelederen. De spits had een lastige middag en dat was te danken aan een ijzersterk optreden van Stijn de Vreede, die de spits in de broekzak had.

De wedstrijd had alles in zich om een bloedeloze 0-0 te worden. Beide ploegen kregen weinig kansen en er gebeurde weinig. In de eerste helft kreeg Leijstra een enorme kans op de openingstreffer, maar zijn inzet raakte tot twee keer toe de binnenkant van de paal.
In de tweede helft was het wederom zoeken naar hoogtepuntjes. In een poging de brilstand te doorbreken voerde Jur Smit drie wissels door. Ruben Wiegers, Morris Vlonk en Martijn Drent kwamen in de ploeg. De ploegen voetbalde allebei verzorgd voetbal en hielden elkaar in evenwicht. Na ongeveer 85 minuten voetballen brak Nieuw Roden de ban. Na een intelligent passje van Yaron IJtsma, maakte Angelo Weggers de bal via de keeper af, voor de bevrijdende 1-0. In de slotfase bleef Nieuw Roden overeind, waardoor de drie punten in eigen huis bleven.

Een belangrijke overwinning voor de NeiRôners die door deze overwinning in de race blijven voor de tweede periode. Volgende week wacht de verre uitwedstrijd richting nummer twee Blauwhuis. We hopen jullie dan allemaal te zien!

Foto DitisRoden.nl