Nieuw Roden loopt in het mes bij Blauwhuis in doelpuntrijk duel

25-03-2024

Nieuw-Roden heeft vanmiddag met 5-3 verloren van Blauwhuis. In de eerdere ontmoeting op eigen sportpark was het Blauwhuis wat er met de winst vandoor ging, zo ook vandaag. Nieuw Roden had flinke personele problemen en moest een groot aantal spelers missen vandaag. Op een zeer winderig sportpark bleek de nummer twee op de ranglijst een maatje te groot voor het goed presterende Nieuw-Roden.

Het was een zeer doelpuntrijke wedstrijd waarin Blauwhuis goed gebruik maakte van de stevige wind. De wind was in het voordeel van de thuisploeg die voornamelijk de lange bal hanteerde. Verzorgd positiespel was gezien de weersomstandigheden praktisch onmogelijk en Nieuw-Roden had hier zichtbaar moeite mee. De ploeg van Jur Smit kwam dan ook op een 1-0 achterstand na tien minuten. Niet veel later bracht Angelo Weggers de stand terug naar 1-1 en kort daarna kwamen de Nei-Roners zelfs op voorsprong door een goede kopbal van Wilco Drent op aangeven van Jayden Kuiper, die vandaag in het veld stond in plaats van op doel. Vlak voor rust werd de stand op 2-2 gezet door Arjan de Jong, die er drie wist te maken vandaag. Na de rust had Blauwhuis de wind mee en maakte zoals eerder genoemd hier uitstekend gebruik van, al snel tekende de 3-2 en 4-2 zich op het scorebord. Nieuw-Roden had het zwaar maar deed nog wel iets terug, een fantastische goal van Vu Pham bracht de score naar 4-3, maar niet veel later gooide Blauwhuis de wedstrijd in het slot en won uiteindelijk met 5-3. Lichtpuntje aan deze dag was het debuut van jeugdspeler Sam Kuiper, gefeliciteerd jongen op naar meer.

De reeks overwinningen van Nieuw-Roden komt hiermee tot een eind. De focus zal vanaf nu liggen bij de belangrijke derby van aankomende zaterdagavond tegen Zevenhuizen. Er is een verloting en live muziek geregeld en er staat veel op het spel voor beide ploegen. We hopen daarom iedereen uit Nieuw Roden en Zevenhuizen te zien op sportpark Nieuw Roden zaterdagavond!