Nieuw Roden op eigen veld onderuit tegen kampioen Warga

22-04-2024

Nieuw Roden heeft vandaag een nederlaag geleden tegen koploper Warga. Vanaf minuut één had Nieuw Roden geen antwoord op het spel van de koploper. Warga kwam binnen 10 minuten al op voorsprong via een penalty. Bij deze actie raakte de schouder van Martijn Drent uit de kom, waardoor zijn wedstrijd er al op zat. Na 25 minuten verdubbelden de bezoekers hun voorsprong en werd het 0-2. Dit was tevens de ruststand. In de tweede helft geloofde Warga het wel en nam het gas terug. Nieuw Roden kwam er wat beter in, maar een uur spelen gooide Warga de wedstrijd in het slot: 0-3. Het was aan doelman Jayden Kuiper te danken dat de score niet hoger uitviel vandaag.
Indien de resultaten hun kant op vielen konden de bezoekers kampioen worden, gelukkig voor de bezoekers gebeurde dit en konden de bezoekers feestvieren. Dit gebeurde echter in het donker, omdat er in de kantine sprake was van een kleine stroomstoring. De mannen van Jur Smit hebben nu twee weekenden vrij, alvorens de laatste thuiswedstrijd tegen de Sweach op het programma. Deze wedstrijd zal in het teken staan van het afscheid van Wiebe Vorenholt, die na dit seizoen afscheid neemt als leider. Dit is tevens onze laatste thuiswedstrijd op zondag. We hopen jullie dan allemaal te zien!

#vvnieuwroden
#samenveurneiroon