V.V. Nieuw Roden stapt vanaf seizoen 2024/2025 over naar Zaterdagvoetbal

17-04-2024

VV Nieuw Roden heeft, na goedkeuring van haar leden afgelopen maandag, besloten om vanaf het komende seizoen 2024/2025 over te stappen naar het zaterdagvoetbal. Tijdens de bijzondere algemene ledenvergadering van 15 april stemden alle aanwezigen unaniem voor een overstap naar het zaterdagvoetbal. Hiermee gaat Nieuw Roden na 75 jaar uitkomen in het zaterdagvoetbal. Tevens is er besloten dat het huidige 2e elftal actief zal blijven op zondagochtend. De keuze voor onze overstap naar het zaterdagvoetbal heeft te maken met meerdere factoren.

Om te beginnen de negatieve ontwikkeling van het zondagvoetbal. In het huidige seizoen zijn er slechts vier 4e klassen in district Noord. Steeds meer ploegen maken de overstap naar het zaterdagvoetbal, waardoor er sprake is van een negatieve ontwikkeling binnen het zondag voetbal.

Ten tweede prefereert het gros van de spelersgroep zaterdag als wedstrijddag. Daarnaast kiezen ook spelers buiten VV Nieuw Roden vaker ervoor om op zaterdag te spelen dan op zondag. Spelen op de zaterdag zorgt naar alle waarschijnlijkheid voor een betere binding met de jeugd, meer publiek bij wedstrijden en een gezellige lange voetbaldag.

Daarnaast hoopt de club om de reisafstanden tussen de verenigingen uit de competitie te verkleinen. Door over te stappen naar de zaterdag wordt de kans om meer in de eigen regio te voetballen aanzienlijk groter en worden de kosten voor de lange reisafstanden gedrukt.

Het bestuur van V.V. Nieuw Roden meent dat dit een stap in de juiste richting is voor de toekomst van de vereniging. Wij zijn er van overtuigd dat we hiermee het belang van de club en de wensen van onze spelers, begeleiders en supporters maximaal dienen.