Wedstrijdverslag Bakkeveen – Nieuw Roden

12-11-2023

Nieuw Roden heeft de uitwedstrijd tegen Bakkeveen vanmiddag met 1-0 verloren. De thuisploeg maakte de winnende goal voor de rust, waarna de blauwhemden een gelijkmaker niet konden opbrengen.

In het zonnige, maar frisse Bakkeveen werd al snel het wedstrijdbeeld duidelijk. Nieuw Roden wilde voetballen en Bakkeveen was iets directer met vooral gevaar via de vleugels. Al snel kwamen er wat kansjes voor de gasten, maar de doelman van de thuisploeg was bij de les om een vroege tegengoal te voorkomen.

Nieuw Roden creëerde meer kansen dan Bakkeveen, maar tot een goal leidde dit niet, omdat of de doelman goed optrad, of omdat de aanvallers van trainer Smit het vizier niet op scherp hadden staan. Daarnaast werden er nog twee doelpunten afgekeurd door de matig fluitende scheidsrechter Visser. Vooral de afgekeurde goal van Angelo Weggers was dubieus, gezien hij wegdraaide bij zijn tegenstander en afrondde, maar Visser keurde de goal af.

Waar de bezoekers de grote kansen hadden, was het de thuisploeg die op voorsprong kwam na een steekpass door de as van het veld.

Hierna gingen Nieuw Roden door met het creëren van vele kansen, echter gingen de ploegen met een 1-0 tussenstand aan de thee.

Na rust bleven er kansen komen voor Nieuw Roden. Er werd iets opportunistischer gespeeld, maar de doelman van Bakkeveen bleek een sta in de weg. Bakkeveen kwam er af en toe gevaarlijk uit, maar door uitstekend keeperswerk van Cas vd Gruiter bleef de achterstand beperkt tot 1-0.

Na een aantal wissels van trainer Smit bleven er kansen komen, deze werden helaas niet verzilverd. Vlak voor het einde van de wedstrijd werd het sportpark even opgeschrikt door een op het oog ernstige blessure voor de spits van Bakkeveen. De AED werd erbij gehaald, maar gelukkig hoefde deze niet gebruikt te worden en kon de spits zelfstandig het veld verlaten. Wij willen namens VV Nieuw Roden de spits veel sterkte wensen.

Niet veel later floot scheidsrechter Visser af en zo eindigde de wedstrijd in een 1-0 nederlaag. Een teleurstellend resultaat, gezien Nieuw Roden terug is te vinden op plaats 11. Volgende week moet de rug gerecht worden, want dat staat de derby tegen Zevenhuizen op het programma. We hopen massaal op jullie steun, tijdens dit mooie affiche. Hopelijk tot dan!

#COYBB